Hallo allemaal,
Binnenkort houd ik samen met wat vrienden een lan-party.
Het idee was om een Lan-radio te maken zodat we allemaal naar de zelfde muziek konden luisteren
hiernaast wilde ik een request system aanmaken zodat mensen niet de hele tijd voor verzoekjes tot bij mij hoeven te komen.
Nu komt mijn vraag:
Hoe kun je een webpagina met een request system op een lan verbinding draaien? en is dit uberhoubt mogelijk?
Met vriendelijke groet,
Yannick
Radio / request system op een lan server
Re: Radio / request system op een lan server
Heel simpel !
Bij een LAN-party draait iedereen in hetzelfde netwerk, dus iedereen heeft een adres zoals :
192.168.x.x of 10.0.x.x
Degene die dus nu SAM heeft draaien, zal zijn IP adres even aan iedereen bekend moeten maken, bijv 192.168.0.125.
Stel je encoder in op localhost : En je webserver laat je ook op die pc draaien.
Stel je firewall even in zodat port 80 en al je andere poorten voor MySQL open staan.
En je LAN-vrienden kunnen via jouw IP adres (bijv. 192.168.0.125) direct de SAM pagina zien : Heb je nog vragen (ongetwijfeld) dan hoor ik ze graag !
Bij een LAN-party draait iedereen in hetzelfde netwerk, dus iedereen heeft een adres zoals :
192.168.x.x of 10.0.x.x
Degene die dus nu SAM heeft draaien, zal zijn IP adres even aan iedereen bekend moeten maken, bijv 192.168.0.125.
Stel je encoder in op localhost : En je webserver laat je ook op die pc draaien.
Stel je firewall even in zodat port 80 en al je andere poorten voor MySQL open staan.
En je LAN-vrienden kunnen via jouw IP adres (bijv. 192.168.0.125) direct de SAM pagina zien : Heb je nog vragen (ongetwijfeld) dan hoor ik ze graag !
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Heel erg bedankt voor je reactie 
ik verwacht over drie dagen mijn nieuwe computer en dan kan ik de stappen beter volgen aangezien mysql vastloopt op deze computer
met welke software kan ik het beste de website launchen?

ik verwacht over drie dagen mijn nieuwe computer en dan kan ik de stappen beter volgen aangezien mysql vastloopt op deze computer
met welke software kan ik het beste de website launchen?
Hier op het forum wordt een mooie uitleg gegeven van Abby server.
Maar in principe zou elke webserver moeten werken.
Maar in principe zou elke webserver moeten werken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht