status=err / SQL error=Could not connect to MySQL server

MySQL, FireBird, MSSQL, etc..
Plaats reactie
djjowie

status=err / SQL error=Could not connect to MySQL server

Ongelezen bericht door djjowie »

Hallo,

Ik zou graag in willen haken op het probleem van de hier boven beschreven persoon.
Firewall staat uit / geen virus programma op de pc etc.

het html web van sam werkt perfect

http://www.factorystation.nl/index.php? ... &Itemid=55

en zo ook het request gedeelte.

Echter omdat je via de PHP web van sam meer mogelijkheden hebt vooral het verzoekjes systeem,. zouden we graag die willen

ik heb de hele powerpoint presentatie gevolgd en uitgevoerd zo hoe het moest, hij is momenteel actief, maar geen recultaat op internet.

Het zou naar mij gevoel gewoon moeten werken, daar, html ook goed werkt.

uiteraard heb ik de html map van sam ff op de server gewist en php mapje geupload naar de server en ook daar in bij config en de dbconfig etc alles ingevuld net zoals het in een eerdere situatie moest bij de html functie.

Goed een aantal vragen doken bij mij op

1. password en root die bij dbconfig etc ingevuld moet worden zijn dat de gegevens die ingevuld zijn bij mysql-administration of die andere mysql, want momenteel lopen er twee.

2. stel dat een poort toch niet open is, wat moet ik in mijn hostpc invullen bij de netwerkkaarten (die deelt trouwens in onze studio alles) er is hierbij geen router aanwezig enkel een hubje)

computernaam en dan poort

a:de naam van pc/ip en poort
b:de naam Sam en poort
c:de naam mysql-administrator en poort

Ver in het verleden heeft .php ooit gewerkt bij ons, ik weet echter niet meer hoe ik het toen gefixt hebt.

p.s ook ik heb de installatie helemaal overnieuw gedaan dus sam / mysql en mysql-administrator of we hebben het toen op windows 2000 server gedaan, alles draait nu op windows xp, maar goed volgens mij moet het op beide windows gewoon werken.

Vriendelijke groet

Dj Jowie
factorystation.nl
Kees
Beheerder
SAM-versie: 4.2.2.*
Database: MySQL
Windows: 11
Contacteer:

Re: status=err / SQL error=Could not connect to MySQL server

Ongelezen bericht door Kees »

De html site maakt geen gebruik van poort 3306.
De php wel.
Je zegt dat je 2 mysql's hebt draaien.
Dan hoop ik niet dat je ze allebei op 3306 hebt staan anders zou dit wel eens de oorzaak kunnen zijn.
Als ik alles opnieuw moet installeren dan kan ik dat precies doen volgens mijn eigen pp presentatie.
Is nog nooit mis gegaan.
Dus deze klopt exact.
djjowie

Ok, duidelijk

Maar okay

1. Mysql Server heb ik lopen (of heb ik moeten installeren toen ik sam voor het eerst gebruikte)

2. Mysql Administrator is erbij gekomen om .php script op internet te kunnen laten lopen.

ze staan allebij op 3306 moet dan die mysql server uit (kan deze komen te vervallen of zo)

om Factorystation.nl door te kunnen laten lopen, kan ik alles vanaf het begin overnieuw eens installeren, geen probleem ook leuk om goed alles door te hebben en een goede leer stof

dan toch nog de vraag, als het hele zaakje dan vervolgens via het netwerk gaat lopen, wat moet ik dan aangeven in mijn host pc, zie hiervoor mijn eerdere forum bericht.

1, naam pc en poort 3306 openen
2, naam sam programma en poort 3306 openen
3, naam mysql-administrator en poort 3306 openen

gr, Johan
factorystation.nl
Kees
Beheerder
Contacteer:

Zorg op de eerste plaats dan SAM en MySQL op 1 en dezelfde pc draaien.
cyberneticorganism
VIP
SAM-versie: 2014.7
Windows: 10
Contacteer:

Ongelezen bericht door cyberneticorganism »

Administrator is alleen maar een GUI om MySQL te kunnen instellen, die kan je gewoon laten staan...en het is logisch dat de administrator is ingesteld op 3306, omdat dat nodig is om verbinding te maken met je MySQL Server Service.. op poort 3306. Beide dus gewoon laten staan.

Hoe bedoel je dat aangeven in je host pc precies? Bedoel je in SAM of? In SAM hoef je verder niets in te stellen als je alleen PHP gaat gebruiken, de instellingen maak je in config.php en de dbconfig.xml.php die op je webserver staan. En bij host in config.php stel je het externe ip nummer in dat je van je ISP (internet service provider) hebt gekregen, en bij poort 1221.

De dbconfig.xml.php ziet er zo uit:

Code: Selecteer alles

<?/* 
<CONFIG application="SAM" version="4.2.2 (DEMO)">
	<Database>
		<Driver>MYSQL</Driver>
		<Host>86.45.567.456</Host>
		<Port>3306</Port>
		<Database>SAMDB</Database>
		<Username>requestsysteem</Username>
		<Password>password</Password>
	</Database>
</CONFIG>

*/?>
Met hierin nogmaals je externe ip adres, en bij Username de naam van de door jou aangemaakte User voor het requestsysteem. Maar alles wat ik nu zeg wordt ook uitgelegd in die powerpoint presentatie.

Vervolgens zorgen dat poort 1221 en 3306 openstaan in je modem/router, deze worden normaal geforward vanaf je externe naar je interne IP adres van de PC waar SAM op is geinstalleerd. Ik snap ook even niet hoe het kan dat jij geen router hebt, maar ok. Ook zorgen dat deze poorten openstaan in je (windows)firewall(s).
djjowie

Hoi bedankt voor de uitleg

Hoe het zo beschreven staat had ik al begrepen door de powerpoint uitleg,

betreffend pc's

Ik heb 1 host pc waaraan via een hub 4 pc's hangen, is me host pc uit dan heb ik op de andere pc's geen internet en of netwerkverbinding.

Me hostpc, die dus ook direct op chello zit, daar draait sam op etc.

in de netwerkkaartomgeving, moet ik dus ook aangeven dat de in en uit poorten 1221 en 3306 open moeten.

de vraag is moet ik de naam (ip) nummer van de host pc invullen en poort noteren
of de naam van het programma in dit geval die mysql administrator.

Zo jammer ik had het 2 jaar terug inorde ik weet echter niet meer hoe ik het allemaal gedaan hebt, nu noteer ik alles, toen heb ik dat niet gedaan, da's dus niet goed.

Gr, Johan
factorystation.nl
cyberneticorganism
VIP
SAM-versie: 2014.7
Windows: 10
Contacteer:

Ongelezen bericht door cyberneticorganism »

Ik neem aan dat je dan de poort 3306 en 1221 open moet zetten in de firewall op je host pc, en op de pc waar SAM en MySQL op staan... En met hubs heb ik geen ervaring, ik ken alleen router en switches voor het netwerk. En USB hubs :lol: een netwerkhub zal dan wel hetzelfde zijn als een switch ofzo?

Hoe je verder die poorten exact moet openzetten weet ik niet, aangezien ik niet weet wat voor apparatuur je hebt. Ik neem aan dat de host pc wel op een modem/router is aangesloten?
de vraag is moet ik de naam (ip) nummer van de host pc invullen en poort noteren
of de naam van het programma in dit geval die mysql administrator.
Ik weet niet hoe je dit bedoelt, dat staat er niet bij. Is deze vraag gerelateert aan je windows firewall bijv? Of aan je modem/router?
Kees
Beheerder
Contacteer:

Mysql administrator is puur om zaken te bekijken cq te veranderen in mysql.
je moet eens proberen om de firewall even uit te zetten in Windows...
Let wel op dat je dit op 2 plaatsen doet.
Bij algemeen en geavanceerd.
Dan eens kijken wat er dan dan gebeurd.
djjowie

Ik zou ff Kees en de rest willen bedanken

Met name Kees, toch knap en doorzettings vermogen om steeds weer al die vragen te beantwoorden, knap hoor.

Maar een hoofdletter in de user naam was het probleem waarom het niet werkte.

Wat ik wilde werkt nu

http://www.factorystation.nl/samPHPweb/ ... 5110823568

en het verzoekje voorzien van commentaar door de gebruiker werkt ook weer.

Toch begin ik het hele zaakje nu ook steeds meer te begrijpen, al moet je er wel in blijven is me opgevallen, een jaar niks er mee doen vraag al weer snel, van hoe was dat ook weer.

Voor diegenen die dit lezen en afvragen hoe kan het toch dat sommige nummers wel vertoont worden op de playlist en andere weer niet heeft te maken met S in my song info in sam (id tag) ik stond namelijk raar op te kijken dat sommige nummers wel werden gezien en andere weer niet.

Toch een vraag nog, het is toch een hels karwij om al die nummers langs te lopen om de juiste gegevens in te vullen, ik weet het hoort niet hiertussen maar goed, is hier geen simpeler manier voor?

Groeten Johan
factorystation.nl
Kees
Beheerder
Contacteer:

Ja..maar eerst even een vraag..draai je met verschillende categorien ?
djjowie

Hoi Kees

Ja zekers, kost me ondanks backup en of het updaten van de catagory mappen een hele hoop werk.

Heb voor diverse catagorieen ooit gekozen A, voor de doelgroep uren B, alles is voor de jocks makkelijker te vinden, en voor de palscript is het ook handig, ik kan heel mooi aangeven wat wanneer dan een bepaalde catagorie mag draaien.

:? ben nu de php website script net zo aan het maken als de html versie, maar nu duiken er toch wat moeilijkheids graatjes op, html was makkelijker aan te passen, maar goed we komen er wel :)

gr, Johan
Kees
Beheerder
Contacteer:

1 manier weet ik je zo te vertellen.
Save een cat. als m3u file.
Verwijder dan alles uit die cat. met remove all.
Laadt vervolgens de m3u file terug in de cat. en alles in die cat. staat op S.
Dit kun je dan toepassen op al je categorieën.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht