Er zijn al eerdere posten geplaatst, maar nog steeds niet echt een duidelijk antwoord...
Misschien is er ondertussen iemand die wel een oplossing weet behalve een reboot van het systeem.
Het gaat om het volgende:
Via onze site kunnen zoals bij velen verzoekplaten aangevraagd worden tijdens de nonstop programmering.
Vroeger konden we maanden achter elkaar draaien zonder reboot. Nu moeten we elke paar dagen wel een reboot uitvoeren omdat de verbinding is:
geblocked because of many connections errors; unblock with 'mysqladmin flush-hosts'
Enige oplossing die er voor ons nu is is dus een systeem reboot, wat niet altijd handig is en of uit komt!
Hopelijk heeft iemand een oplossing voor ons!
Flush-Hosts
Re: Flush-Hosts
1. Waar draait jullie MySQL database ? (lokaal of bij jullie hostingbedrijf)
2. Welke MySQL versie is dat precies ?
3. Wat is er bij jullie veranderd sinds (eigenlijk vóór) dat je die meldingen krijgt ?
4. Waar zie je die melding precies staan ? Op jullie website ? (Graag een duidelijk screenshot)
5. Indien het door een foutieve invoer wordt veroorzaakt van een luisteraar, is er dan in de log nog ergens na te gaan wat er precies gebeurt ?
3. Wat is er bij jullie veranderd sinds (eigenlijk vóór) dat je die meldingen krijgt ?
4. Waar zie je die melding precies staan ? Op jullie website ? (Graag een duidelijk screenshot)
5. Indien het door een foutieve invoer wordt veroorzaakt van een luisteraar, is er dan in de log nog ergens na te gaan wat er precies gebeurt ?
Bedankt voor je reactie!
2: Mysql versie 5.5
3: Er is niets veranderd... Dit systeem draait al jaren zo
4: Klopt als men op de site op de button van de verzoek klikt komt er geen pagina te voorschijn maar een foutmelding (tekst) (kan nu geen screenshot plaatsen omdat ik de pc ondertussen al gereset hebt)
5: Van een log weet ik niets van. Het is een sam-script voor joomla. Wat ik een beetje qua kleur heb aangepast en zo op de site geplaatst. Wat ook al jaren zo loopt!
Het is alleen dus verholpen na een reboot...
Zou graag zelf die flush-hosts willen toe kunnen passen of de oorzaak natuurlijk op te lossen.
1: Lokaal op dezelfde pc1. Waar draait jullie MySQL database ? (lokaal of bij jullie hostingbedrijf)
2: Mysql versie 5.5
3: Er is niets veranderd... Dit systeem draait al jaren zo
4: Klopt als men op de site op de button van de verzoek klikt komt er geen pagina te voorschijn maar een foutmelding (tekst) (kan nu geen screenshot plaatsen omdat ik de pc ondertussen al gereset hebt)
5: Van een log weet ik niets van. Het is een sam-script voor joomla. Wat ik een beetje qua kleur heb aangepast en zo op de site geplaatst. Wat ook al jaren zo loopt!
Het is alleen dus verholpen na een reboot...
Zou graag zelf die flush-hosts willen toe kunnen passen of de oorzaak natuurlijk op te lossen.
Het is weer zover, hierbij de melding:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Helaas nog steeds geen oplossing gevonden voor dit probleem.
Het heeft weer lange tijd goed gegaan maar nu is het weer terug. (moest af en toe nog wel rebooten,
maar daar zat bv weken tussen, maar nu is het binnen 4 uur na een reboot is die melding zoals hierboven weer zichtbaar.
Niemand een oplossing of een oorzaak verklaring?
Het heeft weer lange tijd goed gegaan maar nu is het weer terug. (moest af en toe nog wel rebooten,
maar daar zat bv weken tussen, maar nu is het binnen 4 uur na een reboot is die melding zoals hierboven weer zichtbaar.
Niemand een oplossing of een oorzaak verklaring?
- Wout
- Beheerder
- SAM-versie: 2019.3
- Database: MariaDB
- Windows: 11
- Contacteer:
Oplossing is om de error te verhogen in MySQL.
http://stackoverflow.com/questions/2001 ... ion-errors
http://stackoverflow.com/questions/2001 ... ion-errors
- Wout
- Beheerder
- SAM-versie: 2019.3
- Database: MariaDB
- Windows: 11
- Contacteer:
Van een foutieve inlog op je MySQL.superwuppie schreef:Waar komen die errors dan mogelijk vandaan?
Dat kan op meerdere manieren, er zit iemand te brute-force op je poort. Je kan ineens een hoop mensen tegelijk op je site krijgen waardoor er veel aanvragen naar je MySQL komt. Maar meestal zijn het gewoon bots die langskomen en al je pagina scannen op je website waardoor je MySQL ineens veel wordt aangesproken.
Wederom bedankt!!!
Is het mogelijk en heeft het nut om van poort te veranderen???
De errors verhogen is nog niet gelukt volgens mij.. misschien is er een reboot voor nodig...
Is het mogelijk om handmatig de error lijst te.wissen?? Nu moet steeds die pc gereboot worden.
Is het mogelijk en heeft het nut om van poort te veranderen???
De errors verhogen is nog niet gelukt volgens mij.. misschien is er een reboot voor nodig...
Is het mogelijk om handmatig de error lijst te.wissen?? Nu moet steeds die pc gereboot worden.