Laatste nummer van uur exact passend vóór tijdsein
Re: Laatste nummer van uur exact passend vóór tijdsein
Jammer dat julle stream niet online is. Had het graag beluisterd van de meesters zelf. Hoop binnenkort dan!
Om 23:00 schrok ik er zelf ook van, zo mooi! Inderdaad, petje af. Voor jullie! Leuk dat je luistert!
Groeten,
Paul
Om 23:00 schrok ik er zelf ook van, zo mooi! Inderdaad, petje af. Voor jullie! Leuk dat je luistert!
Groeten,
Paul
Goedenavond mede sam gebruikers, ik maak al enige tijd naar tevredenheid gebruik van deze pall die ik heb toegevoegd in de bijlage maar nu is mijn vraag hoe ik sam alleen kan laten kiezen uit 1 map waar ik mijn muziek inplaats inplaats van alle muziek die in sam staat?
Mvg joeri
Mvg joeri
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Wout
- Beheerder
- SAM-versie: 2019.3
- Database: MariaDB
- Windows: 11
- Contacteer:
Voorbeeld ervan (soort van) vind je hieronder.
viewtopic.php?f=8&p=25688#p25648
viewtopic.php?f=8&p=25688#p25648
goedenavond mede sam gebruikers, ik ben al een aantal dagen aan het testen om mijn script in orde te krijgen en ook heel veel gezocht naar een vervangend script maar niet dat werkend is kunnen vinden.
ik werk met dit script die in de bijlage is toegevoegd maar wat ik vaak mee maak is dat hij vlak voor het uur een voicetrack afspeelt wat apsoluut niet mag, nou hebben de voicetracks een ander type dan de normale songs met type s maar toch speelt hij ze af, en ik kom er niet uit welke regel(s) ik moet veranderen in het script om dit te voorkomen.
zou iemand mij hiermee kunnen helpen?
ik werk met dit script die in de bijlage is toegevoegd maar wat ik vaak mee maak is dat hij vlak voor het uur een voicetrack afspeelt wat apsoluut niet mag, nou hebben de voicetracks een ander type dan de normale songs met type s maar toch speelt hij ze af, en ik kom er niet uit welke regel(s) ik moet veranderen in het script om dit te voorkomen.
zou iemand mij hiermee kunnen helpen?
In regel 79 staat deze regel :
Wat voor type heeft je voicetrack die afgespeeld wordt?if ((Song['songtype'] = 'S') or (Song['songtype'] = 'X') or (Song['songtype'] = 'C')) then
hallo, mijn vt hebben type C
maar als ik het goed heb dan gaat dat stukje puur over het niet doorfaden van het nieuws en de rest mag wel doorgefade worden, dit voor het geval dat er een syndicated show aanwezig is bijvoorbeeld
maar als ik het goed heb dan gaat dat stukje puur over het niet doorfaden van het nieuws en de rest mag wel doorgefade worden, dit voor het geval dat er een syndicated show aanwezig is bijvoorbeeld
Klopt, ik reageerde te snel.
Wat je nog zou kunnen doen, is kijken welke ID-nummers jouw categoriëen hebben.
De 43e regel :
geeft aan dat de PAL gaat zoeken in je categoriëen > 0
Ofwel, hij kijkt naar ALLE categoriëen.
Zodra je je voicetracks-category een laag getal kunt geven (in MySQLadmin of zo) dan zou je die regel kunnen aanpassen naar :
Dan heb je ruimte voor 4 categoriëen waarin je stukjes kunt zetten, zonder dat ze mee genomen worden in de keuze van deze PAL.
Dus zoek eerst uit welke nummers al je categoriëen hebben.
Wat je nog zou kunnen doen, is kijken welke ID-nummers jouw categoriëen hebben.
De 43e regel :
Code: Selecteer alles
'AND '+
'categoryID > 0 '+
Ofwel, hij kijkt naar ALLE categoriëen.
Zodra je je voicetracks-category een laag getal kunt geven (in MySQLadmin of zo) dan zou je die regel kunnen aanpassen naar :
'AND '+
'categoryID > 5 '+
Dus zoek eerst uit welke nummers al je categoriëen hebben.
- Wout
- Beheerder
- Contacteer:
je kan het ook veranderen in de categorie die er toe doen
verander naar eigen inzicht.
'AND '+
'categoryID IN (2,21,22,5,23,41,39,40,3,15,16,6,45,52,43,24,11,4,47) '+
hallo bedankt voor het antwoord, ben in mysql ook al aan het zoeken geweest om erachter te komen wat mijn categorie id's zijn maar weet niet hoe ik dit kan opzoeken, ik heb namelijk 1 playlist waar alle muziek in staat en verder staat alles van jingles onder de categorie jingles etc.
hoe kan ik erachter komen welke nr's de categorien hebben?
mvg joeri
hoe kan ik erachter komen welke nr's de categorien hebben?
mvg joeri
Ik dacht met zoiets :
en anders met NaviCat / phpMyAdm (MySQL tool) kijken naar je tabellen in de SAMDB.
In de tabel `category` staan al je categoriën met het ID nummer
var Q : TDataSet ;
var catID : string;
CatID := '' ;
if catID = '' then
begin
Q := Query('SELECT * FROM category',[],True) ;
While not Q.EOF do
Begin
WriteLn(Q['ID']);
WriteLn(Q['name']);
Q.Next ;
end;
Q.Free ;
PAL.Loop := False ;
end
In de tabel `category` staan al je categoriën met het ID nummer
hallo , bedankt voor het antwoord, ik krijg telkens deze foutmelding als ik erop klik, doe ik dan iets fout?
mvg joeri
mvg joeri
welke MySQLadmin versie heb je draaien ?
Ik zie die foutmelding ergens al in 2006.
Ik zie die foutmelding ergens al in 2006.
Ik draai mysql v5 en met mysql administrator versie 1.0
goedendag, ik heb inmiddels de laatste versie van mysql administrator gedownload versie 1.1 en nu krijg ik geen foutmelding meer, nu nog even kijken waar ik de nummers kan vinden maar daar kom ik vast wel uit.
goedendag mede sam gebruikers, inmiddels ben ik een aantal dagen verder maar ik kom nog steeds niet op de plek waar ik kan zien wat mijn categorie id's zijn , wel kan ik inloggen met de mysql administrator maar verder kom ik nog niet waardoor ik nog steeds af en toe vt voorbij hoor komen. kan het komen doordat de voicetracks type c hebben unknow song?
- Wout
- Beheerder
- Contacteer:
Catergorieen onder MySQL vind je via het plaatje wat ik bijvoeg.
Kijk nu is het mij eindelijk duidelijk geworden, bedankt voor het antwoord wout.
wat bleek nu, ik zat me volledig te concentreren op de mysql administrator logging maar nu zag ik dat ik met dat programma helemaal fout zat.
heb nu via de site de mysql query browser gedownload en nu kan ik inderdaad mijn id's zien.
dit programma zat niet standaard bij de mysql administrator logging.
iniedergeval is mijn probleem nu opgelost! Super...
wat bleek nu, ik zat me volledig te concentreren op de mysql administrator logging maar nu zag ik dat ik met dat programma helemaal fout zat.
heb nu via de site de mysql query browser gedownload en nu kan ik inderdaad mijn id's zien.
dit programma zat niet standaard bij de mysql administrator logging.
iniedergeval is mijn probleem nu opgelost! Super...
goedendag, toch wil het nog maar niet lukken met het huidige script die ik heb lopen, ik krijg iedere dag toch ineens weer vt te horen op tijden die niet horen en mogen.
de vt hebben categorie 7 en staan vermeld onder een C
zien jullie dingen in mijn script die erop wijzen dat hij deze mag afspelen?
het gebeurt altijd rond minuut 59:20 terwijl dan gewoon het nieuws afgespeeld kan en moet worden.
mvg joeri
de vt hebben categorie 7 en staan vermeld onder een C
zien jullie dingen in mijn script die erop wijzen dat hij deze mag afspelen?
het gebeurt altijd rond minuut 59:20 terwijl dan gewoon het nieuws afgespeeld kan en moet worden.
mvg joeri
Upload voor alle duidelijkheid nog even het meest recente PALscript.
bij deze de pall waarmee ik werk
wat moet het doen,
ervoor zorgen dat er een plaat wordt gevonden om het uur passend te maken, het liefst uit catergorie 1 want dat is de categorie waar de muziek in staat, daarna de uurjingle en nieuws, en voor het geval dat er een syndicated wordt gespeeld moet hij om xx:00:00 de plaat doorfaden om het nieuws af te spelen
en daarna mag de playlist van het nieuwe uur worden toegevoegd.
mvg joeri
wat moet het doen,
ervoor zorgen dat er een plaat wordt gevonden om het uur passend te maken, het liefst uit catergorie 1 want dat is de categorie waar de muziek in staat, daarna de uurjingle en nieuws, en voor het geval dat er een syndicated wordt gespeeld moet hij om xx:00:00 de plaat doorfaden om het nieuws af te spelen
en daarna mag de playlist van het nieuwe uur worden toegevoegd.
mvg joeri
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 7763 Weergaves
-
Laatste bericht door qradio