op deze manier hoef je geen buma en sena meer te betalen
- Robert
- SAM-versie: 2025.3
- Database: MySQL
- Windows: 11
Re: op deze manier hoef je geen buma en sena meer te betalen
De zender komt niet uit Nederland. De domeinnaam staat op een bedrijf in cicilië en is dus geen Nederlandse zender. Muziek, stream, etc. komen dus niet uit Nederland.
- Kees
- Beheerder
- SAM-versie: 4.2.2.*
- Contacteer:
Dus, als ik jou goed begrijp, ook niet de pc waar SAM of andere radio automatisering op staat.Robert schreef:De zender komt niet uit Nederland. De domeinnaam staat op een bedrijf in cicilië en is dus geen Nederlandse zender. Muziek, stream, etc. komen dus niet uit Nederland.
Dan moet je met remote desktop of logmein of zoiets dergelijks werken.
Is dit handig ????
-
hitradioliberty
Ik las dit oude bericht maar dit klopt niet helemaal want het hoofd signaal komt vanuit België/Frankrijk of je nu wel of niet Live draait. Of je nu de muziek vanuit Nederland naar de radionomy server upload of streamt bij Live uitzending maakt geen verschil.Kees schreef: als de Buma en Sena weer geld willen zien.
Als Radionomy met live wil gaan werken, komen deze instanties toch om de hoek kijken.
Het "hoofdsignaal" komt immers uit Nederland.
Als je Live streamt luistert iemand niet rechtstreeks naar jou maar naar Icecast server van Radionomy, behalve als je op jouw eigen pc een shoutcast server installeert en je luisteraars laat luisteren naar jouw radio op deze manier is een ander verhaal.
Hoe Radionomy dit allemaal vol kan houden om dit gratis te houden zonder reclame is mij ook een raadsel maar toch bestaan ze al 2 jaar en de mogelijkheden worden steeds weer uitgebreid zoals laatst de Live functie, nieuwe website en binnenkort Radiomanager online.
Groeten Ron
-
frank1964
Neemt niet weg dat je een stream op zet naar radionomy en dat dus het hoofd signaal is en wel degelijk dat vanuit Nederland doet en die stream dus buma/sena plichtig is. Verder blijf je zelf altijd verantwoordelijk voor je signaal, ook al wordt dat door anderen verder in distributie gezet word want je geeft met je hoofsignaal al de mogelijkheid tot duplicatie.
- Borg
- Beheerder
- SAM-versie: 2.8.0.
- Windows: 10
- Contacteer:
Nou ik ga gewoon streamen vanaf de hotspot bij de MC Donalds 
Stuur daar de rekening maar heen hahaha
Jos
Jos
ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ
- cyberneticorganism
- VIP
- SAM-versie: 2014.7
- Contacteer:
Neem je voor mij een Big Tasty mee?Borg schreef:Nou ik ga gewoon streamen vanaf de hotspot bij de MC Donalds
Jos
- Wout
- Beheerder
- SAM-versie: 2019.3
- Database: MariaDB
- Contacteer:
gefluisterd in mijn linkeroor via intieme bron & getypt met mijn rechterhand.
Vroâgér deed de Sena via WHOIS je gegevens checken van je website waar je je stream uploaden.
(WHOIS deed de NAW (Naam, Adres, Woonplaats) gegevens laten zien)
Nu geeft WHOIS sinds een half jaar alleen de registrator (meestal webhost) en geen NAW-gegevens meer.
Dus (ik denk) als je je site registreert via een buitenlands hoster en je upload je stream via een buitenlands stream-hoster, is de kans dat ze je aanpakken behoorlijk nihil. ( 'Oude media' typt niet graag brieven in een vreemde taal)
Ook geven de Nederlandse Hoster (Ziggo, Xs4all, etc) 'nog' niet je ip vrij aan Sena.
Vroâgér deed de Sena via WHOIS je gegevens checken van je website waar je je stream uploaden.
(WHOIS deed de NAW (Naam, Adres, Woonplaats) gegevens laten zien)
Nu geeft WHOIS sinds een half jaar alleen de registrator (meestal webhost) en geen NAW-gegevens meer.
Dus (ik denk) als je je site registreert via een buitenlands hoster en je upload je stream via een buitenlands stream-hoster, is de kans dat ze je aanpakken behoorlijk nihil. ( 'Oude media' typt niet graag brieven in een vreemde taal)
Ook geven de Nederlandse Hoster (Ziggo, Xs4all, etc) 'nog' niet je ip vrij aan Sena.
- peellandfm
- Moderator
- SAM-versie: 4.9.1.*
- Contacteer:
Voor degene die graag gratis radio maken is dit misschien een mogelijkheid. 
-
dj-ben
Wij zijn er ook achter aan gegaan.
Streamen uit Spanje is ook gratis.
Maar de vraag is op welke doelgroep ga je je richten en als dat NL is moet je gewoon betalen.
Wij hebben alles al geprobeerd.
In het engels presenteren in duits...
Maar zodra er een verzoek komt uit NL met een plaat in het NL ben je gewoon de L*L
Sorry maar is niet anders
MVG
Ben
Streamen uit Spanje is ook gratis.
Maar de vraag is op welke doelgroep ga je je richten en als dat NL is moet je gewoon betalen.
Wij hebben alles al geprobeerd.
In het engels presenteren in duits...
Maar zodra er een verzoek komt uit NL met een plaat in het NL ben je gewoon de L*L
Sorry maar is niet anders
MVG
Ben
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht