Laatste nummer van uur exact passend vóór tijdsein
Re: Laatste nummer van uur exact passend vóór tijdsein
Waar de afwas al goed voor kan zijn...... !
Maar waarom heb je deze regel in "NummerPassendMakenUUrBasicVersion" staan :
RestTijd := ( (60 - Now_minutes ) * 63000 ) - ( Activeplayer.Duration - ActivePlayer.CurTime ) ;
---> 63000 <------
Waarom 63.000 ?
Die moet je volgens mij gewoon op 60.000 hebben staan....
Maar waarom heb je deze regel in "NummerPassendMakenUUrBasicVersion" staan :
RestTijd := ( (60 - Now_minutes ) * 63000 ) - ( Activeplayer.Duration - ActivePlayer.CurTime ) ;
---> 63000 <------
Waarom 63.000 ?
Die moet je volgens mij gewoon op 60.000 hebben staan....
63000 is 60000 plus de 3 minuten (3000 millisec.) crossfade time. Ik weet eigenlijk niet of ik die tijd er nu bij op moet tellen of eraf trekken. Als probeersel heb ik hem nu even staan op 56500. Op een seconde of 5 na, speelde het nummer uit (maar is misschien toeval).
Edit >>>> 00:00 uur: dat was toeval
Gr. Paul
Edit >>>> 00:00 uur: dat was toeval
Gr. Paul
- Wout
- Beheerder
- SAM-versie: 2019.3
- Database: MariaDB
- Windows: 11
- Contacteer:
Merk dat er verwarring ontstaat over de werking van het script.
Heb een PDF met aantekeningen gemaakt, misschien dat het een en ander verduidelijkt.
Ik ben niet meer tot beschikking tot een computer, alleen nog een smartphone, kan ik geen kant en klaar script voor je maken.
Heb een PDF met aantekeningen gemaakt, misschien dat het een en ander verduidelijkt.
Ik ben niet meer tot beschikking tot een computer, alleen nog een smartphone, kan ik geen kant en klaar script voor je maken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Geen van beiden.Paul538 schreef:63000 is 60000 plus de 3 minuten (3000 millisec.) crossfade time.
Ik weet eigenlijk niet of ik die tijd er nu bij op moet tellen of eraf trekken.
Gr. Paul
Zoals al aangeven in de PDF van Wout (zie hierboven) gaat het puur om de vaste waarde van één uur.
Dus is het niet van belang rekening te houden met alle cross-fade tijden van de nummers gespeeld in dat éne uur.
Het gaat er eigenlijk alleen maar om, om de tijd (in millisec) te berekenen VANAF 5 minuten voor het hele uur, verminderd met de tijd van het thans spelende nummer.
Dus stel, de tijd is xx:55:00, een nummer loopt en speelt nog 2:10 minuten.
Het enige wat die regel berekend, is dat er nog 2:50 minuten 'gevuld' moeten worden.
(5:00 - 2:10 = 2:50)
De "speling" van 9.000 millisec. (RestTijd + 9000) is om wat ruimte te geven in de zoekopdracht.
Dus in dit geval KAN er ook een nummer gevonden worden met lengte 2:50 + 0:09 = 2:59.
Heeft dat nummer een crossfade tijd van plm. 4 seconden dan zou het nummer dus uitkomen op 2:55 lengte.
En dus 5 seconden OVER je tijdsein heenloopt.
Hoop dat e.e.a. je nu duidelijk is geworden.
Dr. O en Wout, oprechte dank wederom voor jullie toelichting.
Deze regel:
// De aantal minuten afhalen van 1 uur en waar rekening is gehouden met de spelende nummer in miliseconden
RestTijd := ( (60 - Now_minutes ) * 60000 ) - ( Activeplayer.Duration - ActivePlayer.CurTime ) ;
heb ik weer op 60000 gezet.
Deze regel:
'AND '+
':RestTijd + 0500 ' + // Hier wat speling op de lengte van het gezochte nummer met 9 seconden
heb ik op 0500 gezet, omdat er voldoende nummers (+13.000) aanwezig zijn waar SAM uit kan kiezen. Kan/mag ik trouwens de speling ook op minder dan 9 sec. zetten? Zojuist om 01:00 uur zette hij er een te lang nummer in zodat het over het tijdsein getild werd. (Dat is waarschijnlijk wat Dr. O. bedoelde...)
Alleen (nou ja...) tob ik nog met het fenomeen of en waar en hoe ik de 3 seconden Fixed Crossfade Time af moet halen of bij moet tellen.
@ Wout: Jouw aantekening "= (60-55) . 60K = 300K - (Playertijd)" begrijp ik niet. Uiteraard ook niet wat je nog zou moeten nakijken en de String to integer.
Zelf vind ik me zo langzamerhand een beetje lastig worden. Doe niet al te veel moeite. Ik moet maar eens op zoek gaan of er een soort workshop of clinic bestaat hiervoor
Nogmaals dank.
Groeten,
Paul
Deze regel:
// De aantal minuten afhalen van 1 uur en waar rekening is gehouden met de spelende nummer in miliseconden
RestTijd := ( (60 - Now_minutes ) * 60000 ) - ( Activeplayer.Duration - ActivePlayer.CurTime ) ;
heb ik weer op 60000 gezet.
Deze regel:
'AND '+
':RestTijd + 0500 ' + // Hier wat speling op de lengte van het gezochte nummer met 9 seconden
heb ik op 0500 gezet, omdat er voldoende nummers (+13.000) aanwezig zijn waar SAM uit kan kiezen. Kan/mag ik trouwens de speling ook op minder dan 9 sec. zetten? Zojuist om 01:00 uur zette hij er een te lang nummer in zodat het over het tijdsein getild werd. (Dat is waarschijnlijk wat Dr. O. bedoelde...)
Alleen (nou ja...) tob ik nog met het fenomeen of en waar en hoe ik de 3 seconden Fixed Crossfade Time af moet halen of bij moet tellen.
@ Wout: Jouw aantekening "= (60-55) . 60K = 300K - (Playertijd)" begrijp ik niet. Uiteraard ook niet wat je nog zou moeten nakijken en de String to integer.
Zelf vind ik me zo langzamerhand een beetje lastig worden. Doe niet al te veel moeite. Ik moet maar eens op zoek gaan of er een soort workshop of clinic bestaat hiervoor

Nogmaals dank.
Groeten,
Paul
- Wout
- Beheerder
- Contacteer:
Je kan de speling inderdaad lager zetten, alleen is met het lager zetten wel het risico dat hij minder platen kan vinden.Paul538 schreef:Kan/mag ik trouwens de speling ook op minder dan 9 sec. zetten?
0500 is trouwens een speling van een ½ seconden.
StringToInteger was een aantekening voor mezelf, ook ik maak af en toe wat foutjes.

Wat er nu gebeurd is, String = vijf, Integer = 5, ze zijn allebei vijf(5) maar toch is het anders. En met StrToInt wordt vijf dus 5
De rest tijd is de werking ervan.
60 = 60 minuten(1 uur).
55 = 5 voor het uur, daar start ook de PAL.
60K = 60.000 = van minuten naar milliseconden. (1 minuut = 60 seconden) van seconden naar milliseconden = maal 1000.
En milliseconden hebben we nodig omdat in de tabel de duration(lengte) van het nummer in milliseconden staat.
Dus: (60-55)x60k - tijd dat het spelende nummer nog duurt = resttijd.
En jouw tijdsein-PAL kan weg, omdat deze PAL dat over kan pakken.
Als je de originele PAL erbij pakt.
Waarbij je
Code: Selecteer alles
uur := '\\HOMESERVER\Jingle\tijd\' + tijd + '.mp3' ;
uur := ''C:\Documents and Settings\Paul\Mijn documenten\Mijn muziek\Stream\Tijdsein 00-23\Pips_ObG_' + tijd + '_uur.mp3' ;
Alleen het nieuws dan nog backslashen //
En lastig ben je niet, je probeert het te begrijpen/moeite voor te doen en die helpen we graag.
Wout,
met de kreet "Kan/mag ik trouwens de speling ook op minder dan 9 sec. zetten?" had ik me wat ongelukkig uitgedrukt. Dat is me duidelijk (nummerlengte + 9 sec. wat je evtl. wat lager kan zetten). Wat ik bedoelde is: hij staat nu in het script op + 9000, maar kan je hem ook zetten op - 9000 of zelfs + / - 9000, dus dat hij een nummer pakt wat tot 9 seconden korter is, of heeft dat geen zin? Dit i.v.m. het feit dat door het 'te lange' nummer, het over het tijdsein heen getild wordt.
Jouw aanpassing (met tijdsein) heb ik proberen te combineren (met een van de laatste scripts uit het topic Plaat uitspelen voor het nieuws. (TOTH), maar dat ging uiteraard weer niet zonder slag of stoot en na vele uren proberen is de strijd is nog niet gewonnen. De nieuwsregel gebackslashed (//) en bovenin het woord 'Nieuws' eruit gehaald en onderin nog iets over nieuws.
Eerst kreeg ik 'Compile Error'. Dat kwam omdat ik jou niet het juiste Tijdsein-pad had opgegeven (was van andere pc). Pad aangepast en geen error meer. Uiteindelijk zag ik "Waiting for time xx:55" (waar ik uiteraard blij mee was).
Tegen het uur kwam het tijdsein in de queue, maar met tijd ??:?? (zie bijlage; tijd zelf klopt niet, omdat ik de computertijd handmatig had gewijzigd)). Werd uiteraard niet afgespeeld. Raar, maar daarna zette hij er geen enkel tijdsein meer in.
Ik blijf verder prutsen en probeer eens een andere versie uit dat topic, want er zijn er diverse. Als het lukt laat ik het uiteraard weten, als het niet lukt hoop ik dat ik het script waar ik mee tob nog een keer mag posten...
Groeten,
Paul
met de kreet "Kan/mag ik trouwens de speling ook op minder dan 9 sec. zetten?" had ik me wat ongelukkig uitgedrukt. Dat is me duidelijk (nummerlengte + 9 sec. wat je evtl. wat lager kan zetten). Wat ik bedoelde is: hij staat nu in het script op + 9000, maar kan je hem ook zetten op - 9000 of zelfs + / - 9000, dus dat hij een nummer pakt wat tot 9 seconden korter is, of heeft dat geen zin? Dit i.v.m. het feit dat door het 'te lange' nummer, het over het tijdsein heen getild wordt.
Jouw aanpassing (met tijdsein) heb ik proberen te combineren (met een van de laatste scripts uit het topic Plaat uitspelen voor het nieuws. (TOTH), maar dat ging uiteraard weer niet zonder slag of stoot en na vele uren proberen is de strijd is nog niet gewonnen. De nieuwsregel gebackslashed (//) en bovenin het woord 'Nieuws' eruit gehaald en onderin nog iets over nieuws.
Eerst kreeg ik 'Compile Error'. Dat kwam omdat ik jou niet het juiste Tijdsein-pad had opgegeven (was van andere pc). Pad aangepast en geen error meer. Uiteindelijk zag ik "Waiting for time xx:55" (waar ik uiteraard blij mee was).
Tegen het uur kwam het tijdsein in de queue, maar met tijd ??:?? (zie bijlage; tijd zelf klopt niet, omdat ik de computertijd handmatig had gewijzigd)). Werd uiteraard niet afgespeeld. Raar, maar daarna zette hij er geen enkel tijdsein meer in.
Ik blijf verder prutsen en probeer eens een andere versie uit dat topic, want er zijn er diverse. Als het lukt laat ik het uiteraard weten, als het niet lukt hoop ik dat ik het script waar ik mee tob nog een keer mag posten...
Groeten,
Paul
Beste Wout en Dr. O,
Na twee avonden klooien ben ik geen steek verder gekomen. Dacht het lek boven te hebben, maar wil nog niet echt lukken. Alles is gemakkelijk, als je maar weet hoe. Ik baal als een stekker, maar houd het even voor gezien...
Groeten,
Paul
Na twee avonden klooien ben ik geen steek verder gekomen. Dacht het lek boven te hebben, maar wil nog niet echt lukken. Alles is gemakkelijk, als je maar weet hoe. Ik baal als een stekker, maar houd het even voor gezien...
Groeten,
Paul
Niet opgeven Paul !
Vergeet niet dat het aanpassen van een PAL-script soms ook de zaak 'in het honderd kan laten lopen'.
M.a.w. voordat je het bijltje erbij neer legt, zorg dat je SAM nog eens opnieuw start, je de aangepaste PAL weer opnieuw laadt en dan zijn gang laat doen.
Soms is het zelfs nodig om de hele PC te herstarten (eigen ervaring), waarna een 'fout' lopende PAL gewoon goed loopt.
M.b.t. het inkorten van de 9000 waarde :
Dit is puur om meerdere nummers te vinden waaruit gekozen kan worden.
Indien je de 9000 verandert of zelfs negatief maakt, dan worden er nummers gezocht die dus korter zijn als de resttijd totaan het hele uur.
Indien je het tijdsein scherp op hele uur hebt staan, dan zullen er makkelijk 'witjes' kunnen ontstaan.
Weet niet of je dat wilt hebben.
Ik heb nu even niet jouw huidige PAL voor me, dus misschien zit ik fout, maar je zou eens kunnen kijken of je het tijdsein gewoon achter het laatste nummer van een uur kunt 'plakken'.
De ene keer zal het tijdsein dan om xx:59:55 komen, de andere keer om xx:00:10.
Is dat misschien een acceptabel idee voor jou ?
Of lopen er dan andere zaken in de war ?
Vergeet niet dat het aanpassen van een PAL-script soms ook de zaak 'in het honderd kan laten lopen'.
M.a.w. voordat je het bijltje erbij neer legt, zorg dat je SAM nog eens opnieuw start, je de aangepaste PAL weer opnieuw laadt en dan zijn gang laat doen.
Soms is het zelfs nodig om de hele PC te herstarten (eigen ervaring), waarna een 'fout' lopende PAL gewoon goed loopt.
M.b.t. het inkorten van de 9000 waarde :
Dit is puur om meerdere nummers te vinden waaruit gekozen kan worden.
Indien je de 9000 verandert of zelfs negatief maakt, dan worden er nummers gezocht die dus korter zijn als de resttijd totaan het hele uur.
Indien je het tijdsein scherp op hele uur hebt staan, dan zullen er makkelijk 'witjes' kunnen ontstaan.
Weet niet of je dat wilt hebben.
Ik heb nu even niet jouw huidige PAL voor me, dus misschien zit ik fout, maar je zou eens kunnen kijken of je het tijdsein gewoon achter het laatste nummer van een uur kunt 'plakken'.
De ene keer zal het tijdsein dan om xx:59:55 komen, de andere keer om xx:00:10.
Is dat misschien een acceptabel idee voor jou ?
Of lopen er dan andere zaken in de war ?
- Wout
- Beheerder
- Contacteer:
Klopt helemaal drO,
@Paul538
beginnen met programmeren = leren om te gaan met teleurstellingen.
Net hetzelfde als leidinggeven, het gaat vaak niet zoals je het in gedachte had.
Dus 'hup hup' uit je comfortzone en gewoon proberen, leren = vallen & opstaan & doen.
Maak het eerst makkelijk voor je.
Tijdseinjingle in een makkelijker map i.p.v. user/docs/etc...
Gewoon c:\tijd\ en daarin 1 t/m 24 mp3, geen poespas met aparte namen.
Dan wordt je code
Weet je niet iets wat het doet.
gebruik dan in de PAL`s.
Wil je weten wat resttijd voor getal geeft, dan gebruik je
Programmeren is net als fietsen,
ik kan je wel heel theoretisch gaan uitleggen wat fietsen is.
Als je je linkerarm korter maakt en je rechterarm langer dan gaat je fiets naar links en vica versa mits je trapt.
Maar ben je ook zo gaan fietsen. [smilie=no.gif]
@Paul538
beginnen met programmeren = leren om te gaan met teleurstellingen.
Net hetzelfde als leidinggeven, het gaat vaak niet zoals je het in gedachte had.
Dus 'hup hup' uit je comfortzone en gewoon proberen, leren = vallen & opstaan & doen.
Maak het eerst makkelijk voor je.
Tijdseinjingle in een makkelijker map i.p.v. user/docs/etc...
Gewoon c:\tijd\ en daarin 1 t/m 24 mp3, geen poespas met aparte namen.
Dan wordt je code
uur := 'C:\tijd\' + tijd + '.mp3' ;
gebruik dan
WriteLn();
Wil je weten wat resttijd voor getal geeft, dan gebruik je
WriteLn(RestTijd);
ik kan je wel heel theoretisch gaan uitleggen wat fietsen is.
Als je je linkerarm korter maakt en je rechterarm langer dan gaat je fiets naar links en vica versa mits je trapt.
Maar ben je ook zo gaan fietsen. [smilie=no.gif]
- Adrie
- SAM-versie: 2020.2
- Database: MySQL
Beste Paul, Wout en Dr. O,
Ik volg jullie berichtenuitwisseling met interesse en voelde me genoodzaakt er ook even op in te springen.
Die foutmelding "??:??" heb ik, af en toe ook, maar met de nadruk op "af en toe".
Volgens mij treedt dit op wanneer er iets veranderd is in het script in "SAM" zelf.
Het gebeurt bij mij ook wel wanneer er geen opties zijn voor het kiezen van een nummer.
De reden waarom ik er ook even op in haak is dat ik zie dat er steeds een probleem is met het uitkomen op het hele uur.
Je kunt dat voor een klein deel opvangen over het uur met het stukje script wat ik hier aan toe voeg.
Zet dit gelijk onder Je "D.free ;" regel.
Met name interessant als er een lang nummer loopt wat het hele uur passeert en al liep voor ['xx:00:55'].
Script spreekt voor zich, lijkt mij.
Verder is het een toevoeging zonder de essentie van het originele script aan te tasten.
Een nummer met "Type S" word afgekapt, om het zo maar te zeggen.
Al het andere sluit keurig aan op het toegevoegde passende nummer zonder een "FadeToNext" toe te passen.
Tenminste als je nieuwsitems en andere uurwisselingsaudio een andere "Songtype code" hebben.
Ook ik blijf er wat mee stoeien en laat iets weten wanneer ik eventueel iets heb.
Met vriendelijke groet, Adrie
Ik volg jullie berichtenuitwisseling met interesse en voelde me genoodzaakt er ook even op in te springen.
Die foutmelding "??:??" heb ik, af en toe ook, maar met de nadruk op "af en toe".
Volgens mij treedt dit op wanneer er iets veranderd is in het script in "SAM" zelf.
Het gebeurt bij mij ook wel wanneer er geen opties zijn voor het kiezen van een nummer.
De reden waarom ik er ook even op in haak is dat ik zie dat er steeds een probleem is met het uitkomen op het hele uur.
Je kunt dat voor een klein deel opvangen over het uur met het stukje script wat ik hier aan toe voeg.
PAL.WaitForTime(T['xx:00:00']);
var Song : TSongInfo;
Song := ActivePlayer.GetSongInfo();
if( Song[ 'songtype' ] = 'S' ) then
begin
ActivePlayer.FadeToNext;
end;
Met name interessant als er een lang nummer loopt wat het hele uur passeert en al liep voor ['xx:00:55'].
Script spreekt voor zich, lijkt mij.
Verder is het een toevoeging zonder de essentie van het originele script aan te tasten.
Een nummer met "Type S" word afgekapt, om het zo maar te zeggen.
Al het andere sluit keurig aan op het toegevoegde passende nummer zonder een "FadeToNext" toe te passen.
Tenminste als je nieuwsitems en andere uurwisselingsaudio een andere "Songtype code" hebben.
Ook ik blijf er wat mee stoeien en laat iets weten wanneer ik eventueel iets heb.
Met vriendelijke groet, Adrie
Dank voor jullie opbeurende woorden en toelichting. Uiteraard geef ik het niet op, alleen al vanwege het feit voor alles wat ik al van jullie heb geleerd! Dat het steeds niet lukt komt m.i. doordat ik in een 'loop' zit, waarbij iets fout is en ik door gebrek aan kennis van het script niet zie wat er dan fout is. Ik herinner me een uitspraak van Dr. O (autorijden zonder theorie en kennis) en dat klopt maar al te zeer.
Ik denk dat basiskennis een voorwaarde zou moeten zijn. Heb al gegoogled naar een 'simpele' uitleg wat de diverse commando's doen/betekenen, maar tot nu toe zonder succes. Deze link b.v. http://www.broadcasterforum.nl/uitleg/u ... am2008.pps doet het niet meer. De PAL Quick Start Guide in SAM zelf is behoorlijk heftig...
Na een onvrijwillige pauze wil ik me toch weer storten op dat tijdsein. Vraagje: Als ik deze regel pak van Wout:
uur := 'C:\tijd\' + tijd + '.mp3' ; HOE moet ik dan de mp3-uur-bestandjes hernoemen? Als 01.mp3, 02.mp3, 03.mp3 etc., OF als 01:00.mp3, 02:00.mp3, 03:00.mp3 etc.??
Als bijlage een print hoe ik ze nu heb staan. Het zijn er 12, maar zullen er sowieso 24 moeten worden. Ik ga er weer mee aan de slag!
Groeten en prettig weekend!
Paul
P.S. @ Dr. O: De 9000 regel is me nu helder. Zowel SAM als pc opnieuw opgestart. Het kan niet anders zijn dan dat ik nog iets niet goed in het script heb gezet. Het tijdsein aan het laatste nummer plakken ga ik me nog niet aan wagen
@ Adrie: Die ??:?? melding zou kunnen komen omdat het script niet naar de juiste directory verwijst (althans bij mij!)
Ik denk dat basiskennis een voorwaarde zou moeten zijn. Heb al gegoogled naar een 'simpele' uitleg wat de diverse commando's doen/betekenen, maar tot nu toe zonder succes. Deze link b.v. http://www.broadcasterforum.nl/uitleg/u ... am2008.pps doet het niet meer. De PAL Quick Start Guide in SAM zelf is behoorlijk heftig...
Na een onvrijwillige pauze wil ik me toch weer storten op dat tijdsein. Vraagje: Als ik deze regel pak van Wout:
uur := 'C:\tijd\' + tijd + '.mp3' ; HOE moet ik dan de mp3-uur-bestandjes hernoemen? Als 01.mp3, 02.mp3, 03.mp3 etc., OF als 01:00.mp3, 02:00.mp3, 03:00.mp3 etc.??
Als bijlage een print hoe ik ze nu heb staan. Het zijn er 12, maar zullen er sowieso 24 moeten worden. Ik ga er weer mee aan de slag!
Groeten en prettig weekend!
Paul
P.S. @ Dr. O: De 9000 regel is me nu helder. Zowel SAM als pc opnieuw opgestart. Het kan niet anders zijn dan dat ik nog iets niet goed in het script heb gezet. Het tijdsein aan het laatste nummer plakken ga ik me nog niet aan wagen

@ Adrie: Die ??:?? melding zou kunnen komen omdat het script niet naar de juiste directory verwijst (althans bij mij!)
- Wout
- Beheerder
- Contacteer:
De tijds-jingle van 01...24.mp3.
Je kan ze ook downloaden bij onderstaande link.
viewtopic.php?f=81&t=2232&p=14543#p14523
En dat stop je in de map C:\tijd
Het is dan wel de bedoeling dat de andere PAL (uurjingle) uit moet staan.
Je kan ze ook downloaden bij onderstaande link.
viewtopic.php?f=81&t=2232&p=14543#p14523
En dat stop je in de map C:\tijd
Het is dan wel de bedoeling dat de andere PAL (uurjingle) uit moet staan.
Dank Wout, ik ga ermee aan de slag!
Gr. Paul
Gr. Paul
- Wout
- Beheerder
- Contacteer:
Dat is een interessante gedachte,Adrie schreef: De reden waarom ik er ook even op in haak is dat ik zie dat er steeds een probleem is met het uitkomen op het hele uur.
je kan ook de active.player van tevoren laten bekijken dat hij niet 'over het nieuws' gaat.
Als dat wel zo is, dan hoef hij de SQL niet te doen, alleen te wachten op XX:00 en dan een fade + uurjingle.
Die melding zag ik vanmiddag bij mij bij toeval ook. Het betrof een .wav file die vervolgens niet werd afgespeeld.Adrie schreef: Die foutmelding "??:??" heb ik, af en toe ook, maar met de nadruk op "af en toe".
Gr. Paul
Vervolg op de continuing story. Uit het topic [Plaat uitspelen voor het nieuws] heb ik een paar scripts uitgeprobeerd. Bij de een speelde wel het tijdsein af, maar niet het opvulnummer. Bij de ander wel het opvulnummer, maar niet het tijdsein. Heb nu een van de meest recente uit het topic gepakt en daarin het onderste gedeelte (vanaf D.First ; t/m PAL.UnLockExecution ) geplakt uit een ouder script met zo weinig mogelijk nieuwsinfo (omdat ik geen nieuws draai; dat is trouwens toch allemaal ellende tegenwoordig).
De toestand is momenteel dat het script wél een opvulnummer er in zet, maar géén tijdsein geeft. En om den drommel staat het tijdsein nu voor 1000% in de map c:\tijd\
Ik wil het nog steeds niet opgeven, maar de moed zakt me wel langzaamaan in de schoenen. Ik weet echt niet meer waarom ik het niet aan de gang krijg.
Als bijlage het script.
Groeten,
Paul
De toestand is momenteel dat het script wél een opvulnummer er in zet, maar géén tijdsein geeft. En om den drommel staat het tijdsein nu voor 1000% in de map c:\tijd\
Ik wil het nog steeds niet opgeven, maar de moed zakt me wel langzaamaan in de schoenen. Ik weet echt niet meer waarom ik het niet aan de gang krijg.
Als bijlage het script.
Groeten,
Paul
- Wout
- Beheerder
- Contacteer:
Je mist hier het aanspreken van je uurjingle.
viewtopic.php?f=81&t=4062#p25909
Dus het wordt dan
if not D.EOF then
begin
Queue.Addfile(+D['filename'], IpTop) ;
D.next ;
end
else
WriteLn('Geen Resultaat');
D.free ;
Queue.Addfile(uur, ipTop);
if not D.EOF then
begin
Queue.Addfile(+D['filename'], IpTop) ;
D.next ;
Queue.Addfile(uur, ipTop) ;
end
else
begin
WriteLn('Geen Resultaat') ;
Queue.Addfile(uur, ipTop) ;
end ;
D.free ;
Geweldig !Paul538 schreef:.....omdat ik geen nieuws draai; dat is trouwens toch allemaal ellende tegenwoordig. ...
Durf het niet te zeggen. Het staartstuk met Queue.Addfile(uur, ipTop) ; erin geplakt. Aldus pakt hij nu het tijdsein (van 10 seconden) als 'opvulnummer' (dus 2 à 3 min. voor het hele uur) en de rest loopt gewoon over het uur heen. Dus geen echt opvulnummer en geen tijdsein op xx:00.00 uur.
Ik ga nu alle moed bij elkaar graaien en van vooraf aan beginnen. Ik pak ergens een script en ga daar maar weer proberen om voorzichtig dat tijdsein ertussen te flansen met de wetenschappen die ik inmiddels van jullie heb ontvangen. Vroeg of laat zal het me lukken (zal wel laat worden
)
P.S. Hoe/met welk knopje kan ik een PAL script hier posten zoals jullie zo mooi doen: of is dit een moderator-privilege?
Groeten,
Paul
Ik ga nu alle moed bij elkaar graaien en van vooraf aan beginnen. Ik pak ergens een script en ga daar maar weer proberen om voorzichtig dat tijdsein ertussen te flansen met de wetenschappen die ik inmiddels van jullie heb ontvangen. Vroeg of laat zal het me lukken (zal wel laat worden

P.S. Hoe/met welk knopje kan ik een PAL script hier posten zoals jullie zo mooi doen: of is dit een moderator-privilege?
Groeten,
Paul
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 7763 Weergaves
-
Laatste bericht door qradio