connect to database failed
connect to database failed
Hallo sammers.
Sindskort heb ik een nieuwe pc, met windows vista. Natuurlijk het eerste wat ik installeer is SAM ! de installatie liep vlekkeloos en SAM startte op, en er kwam ook nog geluid uit de boxen, beter kan niet. totdat ik sam had afgesloten en weer opnieuw wou opstarten kreeg ik een melding dat hij geen verbinding met de database kon krijgen, wie heeft hier een oplossing voor? heb het wederom opnieuw geinstalleerd en dan draait die wel totdat ik hem weer afsluit en opnieuw opstart dan wil het weer niet. ik gebruik sam versie 4.3.6
alvast bedankt
gr
herdwick
Sindskort heb ik een nieuwe pc, met windows vista. Natuurlijk het eerste wat ik installeer is SAM ! de installatie liep vlekkeloos en SAM startte op, en er kwam ook nog geluid uit de boxen, beter kan niet. totdat ik sam had afgesloten en weer opnieuw wou opstarten kreeg ik een melding dat hij geen verbinding met de database kon krijgen, wie heeft hier een oplossing voor? heb het wederom opnieuw geinstalleerd en dan draait die wel totdat ik hem weer afsluit en opnieuw opstart dan wil het weer niet. ik gebruik sam versie 4.3.6
alvast bedankt
gr
herdwick
Re: connect to database failed
Het lijkt er een beetje op dat de verbinding tussen de toepassing en MySQL na het afsluiten van SAM verbroken is. Ofwel dat Vista niet meer (of nog niet echt) weet wat het moet doen met de toepassing SAM.
Ik heb dat ook wel gehad toen ik pas Vista gebruikte met andere programma's.
Moest wel tot 3 keer in Vista aangeven dat .nzb bestanden door Grabit! geopend moesten worden... Elke keer vroeg Vista om een toepassing te selecteren.
Nu wordt via SAM verbinding gemaakt met de (MySQL) database en het lijkt dat dit niet helemaal lekker zit...
Weet niet zeker of je hiermee geholpen bent, hoop dat ik in de goede richting zit.
Ik heb dat ook wel gehad toen ik pas Vista gebruikte met andere programma's.
Moest wel tot 3 keer in Vista aangeven dat .nzb bestanden door Grabit! geopend moesten worden... Elke keer vroeg Vista om een toepassing te selecteren.
Nu wordt via SAM verbinding gemaakt met de (MySQL) database en het lijkt dat dit niet helemaal lekker zit...
Weet niet zeker of je hiermee geholpen bent, hoop dat ik in de goede richting zit.
bedankt voor je bericht, zal eens kijken of ik in die opties iets kan aanpassen.
gr
herdwick
gr
herdwick
- cyberneticorganism
- VIP
- SAM-versie: 2014.7
- Database: MySQL
- Windows: 10
- Contacteer:
Misschien kan je proberen of je zowel SAM als MySQL kan: "als administrator uitvoeren". Of het werkt weet ik niet, maar je kan het eens proberen... :rolleyes:
Ik heb ook nog gekeken naar de toepassingen waar "FataMorgana" het over had, maar weet niet zo goed waar ik het moet zoeken om het aan te geven. En cyberneticorganism hoe bedoel je prescies " als administrator uitvoeren" ?
Inmiddels ben ik ook tegen een ander probleem aangelopen dat ik in de windows services met een aantal "Mysql" zit die moet ik denk ik eerst verwijderen anders gaat het nooit lopen.
gr
Inmiddels ben ik ook tegen een ander probleem aangelopen dat ik in de windows services met een aantal "Mysql" zit die moet ik denk ik eerst verwijderen anders gaat het nooit lopen.
gr
- peellandfm
- Moderator
- SAM-versie: 4.9.1.*
- Contacteer:
Het beste kun je Vista compleet verwijderen,Herdwick schreef:een aantal "Mysql" zit die moet ik denk ik eerst verwijderen anders gaat het nooit lopen.
gr

SAM is niet gemaakt voor Vista.
- Kees
- Beheerder
- SAM-versie: 4.2.2.*
- Windows: 11
- Contacteer:
Voorkruiper !peellandfm schreef:Het beste kun je Vista compleet verwijderen,en lekker opnieuw met XP beginnen.
SAM is niet gemaakt voor Vista.
Moet je weer sneller als ik zijn.
Maar maar de Windows Fietstas draaier....elders op het forum staat nog meer informatie over Vista.
Zoek maar eens op vista,mysql
- cyberneticorganism
- VIP
- Contacteer:
Niks tegen fietstas heh
lol. Een programma kan je in Vista als Administrator uitvoeren, zodat het programma gewoon alle rechten krijgt (administrator rechten) om te doen wat "ie" wil. Dan selecteer je het programma, of het programma bestand (.exe file), rechtersmuisknoppie ---> eigenschappen ---> compatibiliteit ---> en bijna onderaan zie je "Dit programma als administrator uitvoeren" dat ff aanvinken, en ok. Dit in elk geval ff bij SAM. Ik weet ook niet of het werkt, maar je kan het altijd ff proberen.
MySQL hoort bij de windows services, die draait namelijk als service op de achtergrond. Deze dient uiteraard altijd actief te zijn als je SAM wilt gebruiken. Ik weet uit me hoofd niet of er meerdere / hoeveel vermeldingen er bij de services staan. En nu gaat ik zo slapen :finga:

MySQL hoort bij de windows services, die draait namelijk als service op de achtergrond. Deze dient uiteraard altijd actief te zijn als je SAM wilt gebruiken. Ik weet uit me hoofd niet of er meerdere / hoeveel vermeldingen er bij de services staan. En nu gaat ik zo slapen :finga:
Sammers,
Allemaal bedankt voor de tips
Heb het programma uitgevoerd als administrator en het werkt perfect, krijg wel nog een beveiligingsmelding maarja moeten we maar beetje frutselen hoe ik dat er uitkrijg maar het belangrijkste is dat sam weer werkt
bedankt voor jullie hulp
gr
herdwick
Allemaal bedankt voor de tips

bedankt voor jullie hulp
gr
herdwick
- cyberneticorganism
- VIP
- Contacteer:
Ik heb het hier ook zo draaien inderdaad. Die beveiligingsmelding maakt mij niet zo veel uit, 1 keer klikken als je het programma opstart en het is weg. Wil je de Vista "UAC" uitschakelen, dat kan uiteraard ook. Hoe? Dat kan je hier dan weer lezen http://www.schoonepc.nl/vista/gebruiker ... eheer.html
Scheelt mij weer wat uitleg typen
Scheelt mij weer wat uitleg typen

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
-
Nieuw bericht Unable to connect or query database. Please make sure etc.
door Paul538 » » in Database» - 4 Reacties
- 3606 Weergaves
-
Laatste bericht door superwuppie
-