Kan Mysql niet downloaden

MySQL, FireBird, MSSQL, etc..
Plaats reactie
pascalletje5000

Kan Mysql niet downloaden

Ongelezen bericht door pascalletje5000 »

Hallo

Ik wil de Mysql-4.0.18-win downloaden maar dat wil niet.

Als ik op setup druk dan komt er daarna een schermpje met ja en als ik op ja druk dan komt er daarna niks meer dus kan ik Mysql niet installeren op windows 8.1

En als ik Sam 3.2.2 wil installeren dan werkt dat ook niet om dat hij de mysqld-nt.exe niet kan vinden.

Als ik dezelfde dingen op andere pc met windows 7 ga installeren dan wil het daar wel op,ligt het dan aan windows 8?.

Wat ik ook probeer niks helpt.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?,op internet heb ik ook gekeken naar tips maar helaas niks helpt en mijn engels is niet zo goed.

Pascal
drOhimself

Re: Kan Mysql niet downloaden

Ongelezen bericht door drOhimself »

End of Product Lifecycle.
Active development and support for MySQL Database Server versions 3.23, 4.0, and 4.1 has ended.
For details, see http://www.mysql.com/about/legal/lifecycle/#calendar.
Please consider upgrading to a recent version.

Met wat voor reden zou je nog zo'n oude MySQL versie (en SAM versie !!! ) willen installeren ?

De oudste versie die ik te pakken kan krijgen is uit 2005 ( !!! ) :
mysql-essential-5.0.15-win32.msi
Kijk maar even op http://downloads.mysql.com/archives/community/
pascalletje5000

Hoi

Bedankt voor reactie.

Die versie beviel ons goed en bij Sam 4 was veel geruis bij de liedjes.

Ik moet eerst Mysql installeren voor ik Sam kan installeren.

Ik heb die ene gedownload van die link die je mij gaf maar niks helpt helaas.

Als ik op de setup druk dan komt er helemaal niks dus er opent geen schermpje,alleen een schermpje met ja of nee en als ik op ja druk dan kom ik niet verder wat nu?
drOhimself

Kun je hier onder nog even de exacte link geven WAAR jij WELKE versie hebt binnengehaald, dan kan ik dit ook even proberen.
Dus graag de link die JIJ gebruikt hebt, en de complete naam van het bestand wat JIJ hebt binnengehaald.
(Je kunt immers kiezen welke versie je wilt hebben...)

Ik zie in je profiel dat je met windows 64-bits werkt, dus kijk goed naar welke versie je neemt.
Indien je deze ellende hebt met een 64-bits versie, kies dan eens een 32-bits versie en probeer die.
pascalletje5000

Ik weet niet waar deze Mysql met sam weg komt deze had ik nog op de externe hardeschijf staan.

Ik heb een andere Mysql gedownload en nu een 32 bit versie en die wou wel geinstalleerd worden maar helaas zit daar geen sam bij in.
drOhimself

Zodra je MySQL hebt geïnstalleerd, kun je jouw (oude) SAM installeren.
Het hoeft niet 'bij elkaar' te zitten.
pascalletje5000

Helaas is dat het probleem. Sam wil niet geinstalleerd worden er word iets tegen gehouden denk ik. Als ik op sam druk welke sam dan ook dan komt er het volgende in beeld:

Unable to connect to database. Please make sure the database server is properly installed and running.

Also make sure your database login details are conncect.

Wat nu?.
drOhimself

Ik weet niet wat je zit te rommelen, maar wanneer SAM correct wordt geïnstalleerd, kijkt het of MySQL aanwezig is op je PC, en SAM installeerd dan de SAMDB (database) in MySQL.
Ik zou er nog even de installatie handleiding van SAM op na slaan als ik jou was !
Hier te vinden :
http://www.broadcasterforum.nl/viewforum.php?f=216
pascalletje5000

Ik rommel in elk geval niet en SamDB heb ik denk ik niet?. Ik kwam er niet uit in de handleiding vandaar mijn vraag op dit forum. Iemand anders die ik ken heeft Windows 7 en die heeft het zelfde probleem.
pascalletje5000

Wie herkent dit probleem en wie heeft hier een oplossing voor?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht